استخدام بازاریاب تلفنی

استخدام بازاریاب تلفنی

 

بازاریابی تلفنی یکی از راه های ابتدایی برای معرفی و ارائه خدمات می باشد که بازاریابان می توانند از طریق تماس تلفنی محصولات و خدماتی که ارائه می دهند را توضیح دهند و به سوالات و نیازهای مشتری پاسخ می دهند که از این طریق می توانند مشتری جذب کنند.

اما متاسفانه بسیاری از بازاریابان قدرت بازاریابی تلفنی را دست کم میگیرند و فکر میکنند جذب مشتری فقط از طریق مراجعه حضوری یا راه های دیگر بهتر است اما با توجه در دسترس بودن همیشگی تلفن و راحتی و همچنین مقرون به صرفه بودن آن، بازاریابی تلفنی یکی از بهترین و قدرتمند ترین راه ها برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتری بالفعل است و میتوان با استخدام بازاریاب تلفنی و بکارگیری مهارت های بازاریابی و قدرت کلام بازاریابان تلفنی فروش خوبی داشت و سود خوبی بدست آورد.

 

بازاریابی تلفنی چیست ؟

بازاریابی تلفنی یک روش مارکتینگ می باشد که راه ارتباطی آن با مشتری از طریق تلفن است که در بازاریاب تلفنی باید از طریق آموزش هایی که از قبل میبیند و دوره هایی که شرکت می کند و فن بیان خود مشتری را متقاعد به استفاده از خدمات آن ها یا محصولاتشان کند.


بازاریاب تلفنی به کسی میگویند که نمایندگی فروش محصولات یا خدماتی را به صورت تلفنی یا حضوری بر عهده دارد که به صورت انجام می شود:

1-بازاریابی برونی

در این روش بازاریاب لیستی از شماره تماس مشتریانی که احتمال داده می شود از خدمات یا محصولات شما بخواهند استفاده کنند که با مهارت های بازاریابی می توان آن ها را به مشتری حتمی تبدیل کرد.

2-بازاریابی درونی

در روش بازاریابی درونی، محصولات یا خدمات شما از طریق تبلیغات و رسانه ها به گوش مشتریان می رسد و مشتریان از طریق شماره یا آدرس ایمیلی که توی تبلیغات داده شده تماس میگیرند و بازاریاب باید محصولات و خدمات را برای مشتری توضیح دهد تا به سفارش خود مطمئن شود.

 

 

 

مهارت هایی که در بازاریابی تلفنی باید تقویت شود :

واضح و بدون حاشیه صحبت کنید
بدون تپق و مطمئن و محکم صحبت کنید
سوالات مشتری را مدیریت کنید
بالا بردن و تکمیل اطلاعات درباره ویژگی های خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید.


نباید های بازاریاب تلفنی:

با ارائه دلایل و آمار های دقیق، قاطعیت و محکم بودن را در تماس نشان دهید و این را به مشتری اثبات کنید.

مشتری را برای خرید به عجله نیندازید و با آرامش و خونسری کامل با اون صحبت کنید که این اطمینان در او ایجاد شود که شما برای کمک و برآورده کردن نیاز اون این تماس را برقرار کردید( بدین اعتماد او جلب می شود)

ساده و راحت صحبت کنید تا از این طریق بتوانید بازاریابی حرفه ای داشته باشید چون اگر از کلمات پیچیده استفاده کنید باعث سردرگم شدن مشتری میشود

هنگام صحبت با مشتری اگر فقط درباره خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید صحبت کنید حس همدلی و همدردی مشتری از بین می رود.

نکاتی که هنگام پایان مکالمه تلفنی در بازاریابی تلفنی باید رعایت شود:

غیر مستقیم پایان مکالمه را اعلام کنید.
تمام موضوعات مهم را پوشش دهید.
همیشه از مشتری برای شنیدن حرفهای شما تشکر کنید.