نمایندگی انحصاری پخش

نمایندگی انحصاری پخش


شما به عنوان کسی که کسب و کار خودتان را دارید و به عنوان یک تولید کننده یا وارد کننده یک کالا در بازار فعالیت می کنید، ممکن است بخواهید آن کالا در منطقه دیگری شهر یا حتی کشور دیگری هم به فروش برسد و مشتریان خاص خود را در سراسر کشور جذب کنید و به کسب و کار خود به صورت گسترده رونق ببخشید.

که برای دستیابی به این هدف یا باید خودتان آن کالا یا کالاها را به آن منطقه ای که مد نظر دارید برسانید که قطعا این راه سخت و دشوار است و راه دیگر آن این است که در شهر های دیگر با کسانی که خواستار همکاری با شما هستند یک قرارداد نمایندگی انحصاری پخش تنظیم کنید، اگر علاقه مند به دانستن و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تنظیم قرارداد نمایندگی انحصاری پخش و اعطای آن دارید پس با ما همراه باشید و همچنین می توانید با مراجعه به سایت ما در این زمینه اطلاعات زیادی کسب کنید.

 نمایندگی انحصاری پخش :

یکی از روابط تجاری زمانی بین افراد یا دو مجموعه شکل میگیرد که قراردادی مبنی بر نمایندگی انحصاری پخش تنظیم کنند، به این صورت که فرد تولید کننده یا وارد کننده کالا با فردی دیگر که قابلیت و توانایی فروش و پخش این کالا را در شهر مورد نظر دارد توافق می کنند که این توافق قطعا باید به صورت قرارداد کتبی تنظیم شود و طرفین آن را امضا کنند که در آن قید می شود آن شخص طرف قرارداد به نمایندگی از او، با عنوان تجاری او اقدام به پخش کالاها در محل مورد نظر کند که ذی نفع آن قرارداد هر دو می باشند. و بعد از عقد قرارداد طرفین ملزم به رعایت مفاد آن می باشند

اگر کسی که با آن قرارداد میبندیم تنها کسی که باشد که فرد صاحب کالا به او نمایندگی انحصاری پخش را داده باشد، به عنوان "اصیل" از او یاد می شود و قرارداد مذکور با دریافت قید انحصار با عنوان "قرارداد نمایندگی انحصاری پخش" شناخته می شود.

 

 

نمایندگی انحصاری چیست؟

به احتمال خیلی زیاد اصطلاح نمایندگی انحصاری زیاد به گوشتان خورده باشد یا زیاد آن را دیده باشید، اصطلاح  انحصار به این معنی است که فرد نماینده تنها شخصی باشد که فرد تولید کننده با آن همکاری دارد و فقط او مسولیت پخش کالاهای مورد نظر را در منطقه مورد نظر دارد. از آن جایی که شخصیت نماینده همانطور که از اسم آن پیداست بیانگر اعتبار و آبروی شرکت یا شخص مرجع است به همین دلیل معمولا هنگام عقد قرارداد نمایندگی بسیار دقیق و سختگیرانه باید عمل کنند.

 

شرایط اعطای نمایندگی انحصاری پخش :

در قرارداد نمایندگی انحصاری پخش، شرایط آن قید می شود که این شروط بستگی به موضوع قرارداد دارد که می تواند بر میزان سرمایه نماینده، درک تحصیلی، تعداد پرسنل فعال و شرایط تحصیلی آن ها و ... اعمال شود و در مقابل شرکت یا فرد مرحع باید در ازای انجام صحیح تمام مفاد قرارداد درصدی از سود را به عنوان سود نمایندگی به او اختصاص دهد که این مورد هم باید در قرارداد قید شود که در طول زمانی که قرارداد اعتبار دارد قابل تغییر از سمت طرفین نباشد.

 


*آخرین نکته در نمایندگی انحصاری پخش لازم به ذکر است این است که نماینده باید از عنوان علامت تجاری و لوگو و امکاناتی در اختیارش گذاشته شده است فقط در راستای قراردادی که تنظیم شده است استفاده کند و تعهد بدهد که نباید ماهیت خود را مستقل از اصیل نمایش دهد و مسولیت ناشی از فریب مشتریان را تماما بپذیرد.