اعطای نمایندگی

اعطای نمایندگی

 

هرساله کارشناسان زیادی وقت و انرژی زیادی صرف بررسی کسب وکار های موفق و همچنین چگونگی دستیابی به این موقعیت می کنند که یکی از روش های توسعه کسب وکار اعطای نمایندگی می باشد که با استقبال زیادی مواجه شده است که ما میخواهیم در این مقاله به این موضوع بپردازیم پس با ما همراه باشید.

فرانشیز یا همان اعطای نمایندگی روشی است که برای توسعه کسب و کار به حساب می آید که شرکت های معتبر و دارای نام تصمیم می گیرند از طریق اعطای نمایندگی کسب و کار خود را رونق بدهند که معمولا این کار از طریق قراردادی از قبل مشخص شده صورت می گیرد.

اعطای نمایندگی موجب به وجود آمدن و شکل گرفتن شبکه ای گسترده از پخش و فروش در حیطه کسب و کار شما در مناطق جغرافیایی مختلف می شود که باعث بالا رفتن مزایای رقابتی می شود.

در گذشته اعطای نمایندگی به روش های سنتی انجام می گرفت به طور مثال از طریق روزنامه و نشر آگهی مربوط به اعطای نمایندگی این کار انجام می گرفت اما در دنیای امروزه که تکنولوژی پیشرفت کرده است شما می توانید از طریق بستر آنلاین و با انتشار آگهی خود روی وب سایت های مربوطه این کار را انجام دهید که از این طریق آگهی شما به مراتب نسبت به روش سنتی و روزنامه بیشتر دیده می شود سایت ریسلر یاب یکی از بسترهای تخصصی در زمینه اعطای نمایندگی می باشد که شما می توانید با مراجعه به سایت reselleryab.com مطالب زیادی در این زمینه مطالعه کنید.

 

مزیت های اعطای نمایندگی :

*کاهش هزینه تبلیغات

*توسعه شبکه فروش

*توسعه کسب و کار

*بالا بردن قدرت رقابتی

 

معایب اعطای نمایندگی :

*شرکت مبدا زمانی که نمایندگی می دهد قسمتی از کنترل بر بازار فروش را ازدست می دهد.

*شرکت مبدا تا شکل گرفتن و راه افتادن نمایندگی ها به صورت حرفه ای، سود کمتری به دست می آورند.

*تعدد نمایندگی ها مدیران شرکت مبدا را با چالش های زیادی مواجه می کند.

 

عواملی که بر موفقیت اعطای نمایندگی اثر مستقیم می گذارند:

1-برنامه مشخص کسب و کار داشته باشید :

مشخص کردن چشم اندازتان و اهداف کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت به شما کمک می کند که مسیری که پیش رو دارید را روشن تر و واضح تر ببینید و بتوانید با انرژی بیشتری روی آن ها کار کنید.

2-شرایط اعطای نمایندگی را مشخص کنید:

شرکت مبدا معمولا شرایطی برای اعطای نمایندگی به نماینده ها در نظر دارند که بهتر است تمام شرایط را با جزییات در آگهی خود درج کنید چرا که اینجوری گزینه هایی که وارد مذاکره با ما می شوند محدودتر می شود و زمان و انرژی کمتری صرف اینکار می شود.

3-از نماینده های خود حمایت کنید:

یکی از راه هایی که بر موفقیت اعطای نمایندگی تاثیر مستقیم دارد آموزش و مشاوره دادن به نماینده هاست و همچنین حمایت مستمر از آنها.

4-قرار داد تنظیم کنید:

قبل از شروع همکاری حتما قراردادی تنظیم کنید که تمام فعالیت ها و شرایط اعطای نمایندگی در آن قید شود و طرفین آن را امضا کنند.