اخذ نمایندگی

اخذ نمایندگی


یکی از خدماتی که افراد امروزه با آن سر و کار دارند و به وسیله آن رفع حاجت می کنند خرید و فروش کالا می باشد در واقع با پیشرفت روابط تجاری تولید کننده ها یا وارد کننده هایی که در شهر یا منطقه ای مشغول فعالیت هستند و تمایل دارند که محصول یا خدمات خود را در نقاط دیگر کشور نیز به فروش برسانند و از این راه هم سود بیشتری کسب کنند هم محصول خود را به آدم های ساکن شهرهای دیگر نیز معرفی کنند، بهترین کاری که برای دستیابی به این هدف پیشنهاد می شود اعطای نمایندگی به شخص یا شرکتی می باشد که شرایط همکاری و اخذ نمایندگی محصول شما را داشته باشد که در این مقاله به این موضوع پرداختیم.

 

اخذ نمایندگی عبارتست از رابطه ای بین دو طرف که نماینده به نیابت از طرف مقابل که اصیل نامیده می شود، اموری اعم از ارائه و فروش کالا یا خدمات یا انجام فعالیت و ... را انجام می دهد.

اخذ نمایندگی مراحل و الزامات خاص خود را دارد، قدرت مذاکره و مکاتبه قوی می طلبد که ممکن است گاهی چند بار این فرآیند تکرار شود که در طول آن شما باید قدرت و مهارت خود را برای اخذ نمایندگی به اصیل ثابت کنید.

 

ابتدا شما باید مشخص کنید هدفتان از اخذ نمایندگی چیست؟ به طور مثال اگر به دنبال اخذ نمایندگی خارجی هستید حتما به دنبال واردات کالا هستید پس در مرحله اول نیاز است اطلاعات لازم به همراه بیزینس پلن را یادداشت کنید و مشخص کنید آیا شرایط لازم جهت اخذ نمایندگی برای شما وجود دارد که هر شرکت قانون ها و قواعد مخصوص خود را دارد که حتما ابتدا باید آن را در اساسنامه آن مطالعه کنید.

 

مراحلی که باید برای اخذ نمایندگی انجام دهید:

بررسی محصول مورد درخواست شما

فرانشیز محصول

اخذ نمایندگی بر اساس سرمایه شما

انجام مذاکرات و مکاتبات اداری

اخذ مجوزهای لازم

 

نکاتی که برای اخذ نمایندگی باید به آن توجه کنید:

مسائل مالی را به صورت واضح مطرح کنید.

با کسی که سمت بالایی دارد مذاکره کنید .

مکاتبات خود را به صورت کتبی نگه دارید.

مجوز های لازم را قبل از شروع کار از ارگان های داخلی بگیرید.

شراط اخذ نمایندگی آن شرکت را از طریق اساسنامه آن مطالعه کنید.

بیزینس پلن قوی داشته باشید، اگر تجربه ای در این زمینه ندارید می توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

همه مکاتبات را با کاغذ های سربرگ دار شرکت خود انجام بدهید.

حتما از یک وکیل کمک بگیرید.

 

 

 

 

عموما هدف از راه اندازی یک کسب و کار به سود رساندن فرد از نظر اقتصادی و همچنین از نظر وجهه اجتماعی آن کسب و کار خوبی باشد و به شهرت آن ها بیافزاد که یکی از راه های رسیدن به این دو هدف و همچنین رسیدن به اهداف بالاتر اخذ نمایندگی از شرکت های صاحب نام و معتبر می باشد، در واقع شما از این طریق فرصت بزرگی را برای شروع کسب و کار خود در اختیار خواهید داشت  که شما می توانید با مراجعه به سایت ما اطلاعات زیادی در این زمینه کسب کنید