استخدام بازاریاب مواد غذایی

استخدام بازاریاب مواد غذایی

 

حوزه فعالیت شما هرچه که باشد حتما با یک بازاریاب یا نماینده فروش برخورد داشته اید، بازاریابی یکی از شغل های پرکاربرد است که همیشه فرصت شغلی برای آن وجود دارد که به طور کلی حیطه فعالیت او در خصوص معرفی و فروش طیف وسیعی از خدمات یا محصولاتی از قبیل مواد غذایی می باشد برای همین بازار پر تقاضایی برای استخدام بازاریاب و ویزیتور وجود دارد که ما در این مقاله می خواهیم به استخدام بازاریاب مواد غذایی بپردازیم پس ما با همراه باشید.

بازاریاب مواد غذایی در واقع نماینده شرکتی که در آن مشغول به فعالیت است می باشد و وظیفه او معرفی و فروش مواد غذایی می باشد، ممکن است هنوز بعضی از شرکت ها هنوز از بازاریاب به عنوان ویزیتور استفاده کنند و فرق این دوتا ندانند اما امروزه بازاریابی یک موقعیت شغلی متفاوت است.

تفاوت بازاریاب و ویزیتور:

در  زبان انگلیسی نزدیک ترین کلمه که مفهوم ویزیتور را می رساند sales rep است که rep مختصر کلمه representive به معنی نماینده است که در واقع نماینده فروش نزدیک ترین کلمه به آن در زبان فارسی است. که راحت ترین تعریف برای ویزیتور این است که بگوییم کسی که به بازید از محل مشتریان و دریافت سفارش آن ها می پردازد. اما بازاریاب به کسی می گویند که مسولیت اصلی او حفظ بازار و مشتریان موجود و تلاش برای جذب مشتری برای فروش و سودآوری بیشتر است که بازاریاب مواد غذایی وظایف و مسولیت هایی دارد که در پایین به مهم ترین آن ها اشاره شده است :

 

 

وظایف بازاریاب مواد غذایی:

داشتن اطلاعات کافی از محصولات مواد غذایی که قصد فروش آن را دارد
پیدا کردن مشتریان جدید و بالقوه
تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل
ارائه خدمات و پشتیبانی به مشتریان جدید و قدیمی
مدیریت ارتباط با مشتریان در تمام مراحل فروش
نظارت بر فروش
پاسخگویی به مشتریان و رسیدگی به مشکلات آن ها
ایجاد هماهنگی مراجعه حضوری مشتریان برای ارائه و معرفی بهتر محصولات
مشتری مداری
معرفی مواد غذایی بر اساس نیاز ها و خواسته های آن ها که این مورد نیاز به داشتن اطلاعات از قبل می باشد.
بررسی رقبا و به روز نگه داشتن سیاست های فروش و بازاریابی
آماده سازی و ارائه گزارش تحلیلی و آماری هفتگی، ماهانه و سالیانه به مدیریت


مهارت های مورد نیاز برای شغل بازاریاب مواد غذایی :

افراد بسیاری وجود دارند که فکر میکنند فروش و فعالیت در شغل بازاریابی یک مهارت ذاتی است که فردی می تواند در این حوزه موفق باشد که استعداد فروش داشته باشد، شاید تا حدودی این تفکر درست باشد اما نمیتوان تاثیر تحصیل در رشته هایی مثل اقتصاد، بازاریابی و ... و آموزش را نادیده گرفت که برای استخدام در شغل بازاریاب مواد غذایی کارفرماها مهارت ها و ویژگی های آن شخص را در نظر میگیرند که بعضی از این ویژگی ها، توانمندی فردی است و بعضی دیگر از طریق آموزش های تخصصی شکل گرفته است.

شما می توانید برای مطالعه و کسب اطلاعات راجع به استخدام بازاریاب مواد غذایی به سایت  reselleryab.com مراجعه نمایید.