اعطای نمایندگی پخش

اعطای نمایندگی پخش

 

اعطای نمایندگی پخش امروزه یکی از کسب و کار های منحصر به فرد است که باعث می شود فروش در آن حوزه چند برابر شود همچنین موجب کار آفرینی برای عده بسیاری می شود. اغلب نام های تجاری که قصد اعطای نمایندگی پخش دارند اغلب از طریق اعطای نمایندگی انحصاری به شهرهای مختلف اقدام میکنند که می توانید جهت مطالعه در این مورد اینجا کلیک کنید و اطلاعات زیادی به دست آورید.

اعطای نمایندگی پخش روشی است که برای توسعه کسب و کار به حساب می آید که در این روش  شرکت ها و کسب و کارهایی که علامت تجاری و نام تجاری خود را ثبت کرده اند و دارای شهرت هستند و به اصلاح شناس هستند تصمیم میگیرند که بازار خود را از طریق اعطای نمایندگی پخش توسعه دهند که قراردادی مبنی بر قرارداد اعطای نمایندگی می نویسند و طرفین قرارداد حقوق و تعهداتی پیدا میکنند که لازمه سندیت داشتن قرارداد انجام تعهدات قید شده در آن می باشد.

معمولا علامت های تجاری ثبت شده و معتبر از طریق اعطای نمایندگی پخش در مناطق و شهرهای مورد نظر نیاز های مشتریان خود را برطرف میکنند، زمانی که شما تصمیم به اعطای نمایندگی پخش میگیرید در واقع دارید یک معامله برد-برد می کنید چرا که از این راه می توانید با هزینه و ریسک کم کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

مزایای اعطای نمایندگی پخش:

توسعه شبکه فروش

سرعت بخشیدن به توسعه

کم خطر بودن افزایش سرمایه و رشد مالی

برای اینکه اعطای نمایندگی پخش موفقی داشته باشیم باید به چه عواملی توجه کنیم:

*برنامه کسب و کار مشخص و از پیش تعیین شده ای داشته باشید.
*شرایط اعطای نمایندگی پخش را با دقت مطالعه کنید.
*از نمایندگان خود حمایت کنید و آن ها را ساپورت کنید.
*قرارداد مشخص داشته باشید.

 

قرارداد اعطای نمایندگی پخش:

شرکت ها برای توسعه و گستره کردن حیطه فعالیت خود اقدام به اعطای نمایندگی میکنند که برای شروع باید قرارداد منعقد شود که به عنوان قرار داد نمایندگی آن را میشناسند.

که در قرارداد تعهدات طرفین مهمترین رکن آن می باشد که تنظیم آن عموما شکل و فرمول ثابتی ندارد و معمولا متناسب با شرایط طرفین تنظیم می شود.

نمایندگی طبق تعداد نماینده ها به دو دسته نمایندگی انحصاری و غیر انحصاری تقسیم شده اند.

هنگام تنظیم قرارداد باید به یک سری موارد توجه کنید که در ادامه آن ها آورده شده است :

طرفین قرارداد

مدت قرارداد

موضوع قرار داد

تضمین قرار داد 

خودداری از ذکر موارد مبهم

اجرت نماینده

تعهدات طرفین

* اعطای نمایندگی پخش به روش های مختلفی صورت میگیرد، انتشار آگهی در روزنامه روش مرسوم اعطای نمایندگی پخش می باشد که شرکت متقاضی با انتشار آگهی مسیر رسیدن به توسعه فروش خود را هموار و کوتاه میکنند، همچنین وب سایت های تخصصی محل مناسبی برای انتشار آگهی های اعطای نمایندگی پخش می باشد .